niedziela, 18 marca 2012

Hołd dla Tytusa Dzieduszyckiego - Sasa z lubelskiej artystycznej grupy "Zamek" .


Hołd dla Tytusa Dzieduszyckiego - Sasa z lubelskiej artystycznej grupy "Zamek"

Na Zamku Lubelskim się odbyło owo zdarzenie dnia 16.03.2012 o godzinie 18.00, potrwa do 6 maja, ul. Zamkowa 9. Grupa "Zamek" - bardzo pomysłowi, awangardowi artyści jak na czasy zapadłej komuny, w których przyszło im onegdaj działać. 

         Odnalazłem w sobie podobieństwo do Jana II Sobieskiego, oczekując na otwarcie tej wystawy, blisko bo sali z militariami i portretami dawnych wodzów, (co ukazuję na zdjęciu), i nieco się nudząc, wydłużającymi się w nieskończoność przemówieniami. 
         Z ulga przyjąłem, z resztą nie tylko ja - że już można wejść na wystawę.
I oto, co ujrzałem... 
         Bardzo duże zbiory, rozmaite okresy tej wybitnej twórczości wspaniałego artysty Tytusa Dzieduszyckiego
- Sasa związanego z Lublinem. Według mnie najciekawszy jest okres paryski i rzeźby z tego czasu w życiu naszego lubelskiego geniusza. Nie każda praca mi się spodobała -widać, że autor był samoukiem. Ale też był utalentowany, poszukujący nowych środków wyrazu, wrażliwy i pomysłowy w tym, co robił. Powiew lat 60-tych tam się czuje - jak dla mnie, czyli kogoś, kogo wtedy nie było na świecie - takie cudowne lata 60-te. Pięknie opisana atmosfera tamtych czasów w rysunkach gwaszach itd. Czuje się to w tych dziełach, jak bym tam się nagle przeniósł wehikułem czasu...Duża frekwencja na wystawie, tłumy...
Relacja, notka i zdjęcia –
Tomasz Kozłowski



















 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz